Christian Scott Atunde Adjuah

Крисчън Скот аТунде Аджуа анонсира излизането на своя предстоящ албум Ancestral Recall на 22 март 2019 (със звукозаписната компания "Ropeadope", издала и неговия предишен албум Stretch Music). Излязла днес, заглавната композиция на албума представя изтъкнатия поет Саул Уилямс. В тази връзка, сайтът "Highsnobiety" заяви, че "Майсторските, ритмично импулсирани, диапазони на Крисчън Скот, са колкото трансцендентни, толкова и земни със своето изобилие от органично звучене". Допълнителни участници в записа са Елена Пиндершуз, Уеди Брайма, Логан Ричардсън, Майк Лари Ривър, Крис Търнър и други.

Обявен от радио "NPR" като вестител на "нова ера в джаза", Аджуа продължава да разработва нови територии. Списанието "JazzTimes" го определя като "Архитект на нов комерсиално жизнен фюжън" и като "Младия бог на джаза".

През 2015 г. Аджуа издаде албума Stretch Music - встъпителна продукция на визията на Аджуа за жанровата слепота в звука. Новаторската разработка се концентрира около акултурация на възможно повече музикални форми, народни елементи и култури в една свежа и резонираща творчески импровизирана концепция. Албумът донесе на Аджуа победа в категорията "Изгряваща звезда – композитор" от анкетата на критиката на списание "DownBeat" в допълнение към множеството победи "Изгряваща звезда – тромпетист" на същото издание. Албумът бе съпроводен от новаторско приложение със същото име, за което Аджуа спечели приза "Иновация на годината" за 2015 г. на JAZZ FM.

Трилогия "The Centennial Trilogy": Серията от три албума на Аджуа, посветена на 100-годишнината от появата на първите джаз записи, бе издадена през 2017 година. Записите са отрезвяваща преоценка на социалните и политическите реалности в света и говорят за множество проблеми, които продължават да разяждат съвместния човешки опит. Трилогията бе високо оценена от онлайн списанието "Pitchfork", радио NPR Music, музикалното онлайн списание "Stereogum", звукозаписна компания "FADER", списание "GQ", "Ню Йорк Таймс", списание "Интервю", Paste, Noisey, "Ролинг Стоун", "Нюзуик" и други печатни медии. Последният албум от трилогията – The Emancipation Procrastination ("Отлагането на еманципацията"), е номиниран за най-добър съвременен инструментален албум на 61-те награди "Грами". Продукцията отбеляза втора номинация на Аджуа.

Албумът Ancestral Recall продължава мисията на Аджуа да обединява хора чрез техния музикален и културен глас, като разкъсва звуковите и социални конструкти, които ги разделят. Като един новоиздигнат лидер в черната култура на Ню Орлиънс, той е дълбоко ангажиран с превръщането на политиката на идентичността – по начина, по който се използва в музиката – в нейно ухо. Албумът Ancestral Recall се стреми да изкопае и обнови скрити истории в звука, като покаже звуков гоблен, който осветлява хармонично-мелодичните движения, открити вътре в ритъма. Аджуа обяснява: "В своето начало, албумът Ancestral Recall е построен като карта за деколонизация на звука; след това иска да постави под въпрос предишните заблуди относно някои музикални култури; да кодифицира нова фолклорна традиция и да започне работа по създаването на национален ресурс от ритми; ритми, които са вкоренени в синергията между западноафриканските ритми, онези на коренното канадско население, ритмите на африканските диаспори / карибските ритми и техния брак с ритмичните модели, намиращи се в трап музика, алтернативния рок и други съвременни форми. Време е да създадем звук, който разпръсква отделни разкази на цели народи и изглежда най-накрая представя богатството от повествувания, намерени в американския опит. Опит, който показва, че всички форми на изразяване чрез звука, са валидни, както са валидни и всички хора." Целта е да се свържат хората в общо разбирателство, вместо да ги разделяме с определения. Също така Крисчън бе представен в песента "Whose Fault" от албума "Everything For Sale" на рапъра Буги, който достигна до номер 1 в хит-хоп класациите на iTunes след пускането му на 24 януари 2019 година.