

Music Talks Conference е музикална конференция, част от професионалната програма на A to Jazz. Създаден през 2018 г., форумът има за цел да подпомогне работата, развитието и международната професионална мрежа от артисти, промоутъри, организатори на фестивали, културни организации, институции и професионалисти от музикалната индустрия от България, Балканския регион и Европа. Сред приоритетите на Music Talks Conference са обмен на опит и знания, откриване на нови таланти, нови територии за музикален и фестивален бизнес, културен туризъм, устойчиво развитие на културния сектор и културни политики.
4 юли, петък
Топлоцентрала, Зала 2Регистрация – Лоби
Описание на панела: Може ли Югоизточна Европа (ЮИЕ) да се окаже следващата „обетована земя“ за концертната сцена? Тази сесия изследва бързо развиващата се фестивална и туринг екосистема на Балканите — от стадионни концерти в нови шенгенски държави до местни фестивали с голямо въздействие. Присъединете се към нас, докато очертаваме бъдещето на живата музика – от Адриатика до Черно море.
Mодератор: Жорж Перо (изпълнителен директор AMW, MESO Events)
Панелисти: Влад Еначеску (изпълнителен директор Ивентим, Румъния), Елеонора Михова (изпълнителен директор, Ticket Station), Ник Хобс (основател на Charmenko),
Описание на панела: Фестивалите вече са динамични платформи, на които брандове и публика се свързват чрез креативни, смели и завладяващи изживявания. От телекомуникационни гиганти, представящи нови технологии, до брандове за напитки, изграждащи незабравими светове на място – фестивалите вече не са само за музика, а културни арени, в които бранд историите оживяват. Този панел ще разкрие механиките зад бранд активациите и ще предложи реални примери, успехи и поуки от опитни професионалисти.
Модератор: Иван Йотов (основател, Fragment Agency)
Панелисти: Йордан Жечев (творчески директор), Заря Врабчева (интердисциплинарен артист, STUFISH Entertainment Architects), Анна Великова (директор ПР и комуникации H&M Източна Европа)
Описание на панела: Днес независимите артисти изпълняват множество роли – изпълнители, продуценти, маркетолози, стратези и посланици на собствения си бранд. Как се балансира между творческия процес и бизнес частта?
Модератор: Арлет Ховинга (публицист, That Jazz Girl)
Панелисти: Матю Драго, Тео Трич, Нилс Бойни (музиканти, Emile Londonien), Иво Димчев (основател, Stereofox), Мария Брахманска (творчески директор и медиен продуцент, Substantart)
5 юли, събота
Топлоцентрала, Зала 2Регистрация на участниците.
Описание на панела: Днес талантът не е достатъчен. Художественото майсторство трябва да бъде допълнено от предприемаческо мислене, дигитални умения и бизнес грамотност. Този панел разглежда защо обучението по музикален бизнес трябва да бъде основен, а не допълнителен елемент от музикалното образование.
Модератор: Мария Брахманска (творчески директор и медиен продуцент, Substantart)
Панелисти: Хафтор Медбое (преподавател, Edinburgh Napier University), Алф Олофсон (преподавател, Berklee Valencia), проф. Сава Димитров (ректор на НМА “Панчо Владигеров”)
Описание на панела: Музикалната професия претърпява трансформация. Преди мечтата беше да си изпълнител. Днес пътищата са многообразни – от продуценти и тонрежисьори до тур мениджъри и дигитални маркетолози. Индустрията изисква хибридни умения и гъвкави идентичности.
Модератор: Светослав Тодоров (журналист, културен мениджър
Панелисти: Георги Линев (артист, продуцент), Алф Олофсон (преподавател, Berklee Valencia), Франк Болдър (програматор, North Sea Jazz)
Описание на панела: Как радиостанция KEXP в Сиатъл се трансформира от местна FM станция в глобална дигитална платформа чрез визионерска стратегия, YouTube иновации и културна автентичност. Дарек Мацоне споделя историята на станцията, собствената си роля в промотирането на световна музика чрез програмата си Wo’Pop и SAMA и как KEXP се превръща в мост между артисти и публика от цял свят.
Гост: Дарек Мазоне (KEXP, SAMA)
Водещ: Елена Розберг (музикален журналист)
Описание на панела: За младите артисти международната кариера често започва с шоукейс – но достатъчно ли е това? С нарастващата конкуренция и новите пътища за артистично развитие, музикантите трябва да се ориентират в сложна екосистема от платформи, партньори и лични инвестиции. Този панел изследва реалните възможности и скритите предизвикателства при „експорта“ на нови таланти.
Модератор: Дуйгу Мухурдаш (букинг агент и програматор)
Лектори: Оливие Рей (програмен директор, Babel Music XP), Ян Хузе (артистичен директор Trefpunt Festival, Sounds Of Europe), Жорж Перо (изпълнителен директор AMW, MESO Events), Лиса Наста (Glastonbury Green Futures)